דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו ביטוח אחריות מקצועית בתחום הספורט? 

מאת    [ 19/01/2011 ]

מילים במאמר: 775   [ נצפה 4014 פעמים ]

ביטוח אחריות מקצועית קיים בכל התחומים מתחומי ההנדסה, ודרך ביטוח אחריות מקצועית למתווכים, קבלנים, מספרות וקוסמטיקאיות, וטרינרים וכן הלאה וכן הלאה. אנו נתמקד במהו ביטוח אחריות מקצועית בתחום הספורט.

 

לכל מדריכי הספורט, מאמני הספורט ולכל מי שעוסק בתחום הספורט על כל היבטיו וגווניו: מדריכי חדר כושר, מאמני כדורגל, העוסקים באמנויות הלחימה המגוונות, חובבי ספורט למיניהם, העוסקים בספורט אתגרי וכהנא וכהנא, חשוב מאוד לדעת ולהכיר מהו ביטוח אחריות מקצועית.

 

מדוע את/ה זקוקים לזה?

 

כל אחד ואחד מאלה שהוזכרו לעיל זקוק לו בראש ובראשונה על מנת לדאוג ולשמור על בריאותו הפיזית. בעיסוק בספורט מעורב הדבר החשוב ביותר, שהוא לעיתים אף המשאב העיקרי שלנו בפרנסה, במידה ועוסקים בתחומי הספורט באופן מקצועי, וזהו הגוף שלנו. העיסוק בתחום הספורט לצערנו מזמן לעיתים פציעות ותקלות בלתי צפויות. בתחום של מאמני הכושר או מדריכי הספורט בתחומים השונים, מלבד הפציעות הפיזיות אליהן הם עצמם חשופים, קיים מימד נוסף בתחום זה שהם חשופים אליו ואלו תביעות והאשמות כלפיהם ברשלנות מקצועית ואף בהזנחה. ביטוח אחריות מקצועית מעניק בין השאר הגנה מפני תביעות של לקוחות. על כן הוא חשוב לכל אחד ואחד העוסקים במלאכה בתחום הספורט, שבו מעורבים אחרים עליהם הוא אחראי. פגיעות נזקי גוף נידונות בחומרה בבתי המשפט ולרוב מעורבים בתביעות מסוג זה סכומי כסף גדולים באופן בלתי סביר. גם כאשר אינך חשוף לתביעות, כיוון שעיסוקך בתחום אינו מערב אחריות כלפי אחרים, הרי שהנך חשוף לפגיעות אישיות. פגיעות נזקי גוף הן סיבה להשבתת אורח החיים התקין בשל הזדקקות לזמני החלמה קצרים כארוכים, למשאבים כספיים עבור טיפולים וכדומה.

 

קראו עוד על ביטוח אחריות מקצועית.

 

גם כאן כבביטוחים אחרים שאינם מקצועיים קיים ביטוח אחריות מקצועית המכסה את תחום האחריות כלפי גורם נוסף, והוא מוגדר כביטוח צד ג'. זהו נספח לביטוח העיקרי ומתייחס למקרים חריגים בהם נפגע אדם שלישי או בעקיפין שלא מן הפעילות השוטפת, כגון פגיעה ממכשיר במכון כושר וכדומה. במקרים כאלה חלה חובת התובע להוכיח את רשלנותו של המבוטח. בבואכם לערוך ביטוח אחריות מקצועית עליכם לשים לב להגדרות עיסוק שמכסות אתכם, להרחבות ולהעמיק ככל האפשר בפרטים הגדולים והקטנים, לשים לב לניסוחים ולסעיפים, כיוון שלא מעט דברים נופלים על תחום אפור שבין צד ג' לרשלנות. כמו כן, במידה ואתם עוברים בין חברת ביטוח אחת לאחרת יש לבדוק היטב את ההשלכות.

 

כמנעד סוגי העוסקים בתחום הספורט, ככה קיימים סוגי הביטוחים שנמצאים בשימוש. כל ביטוח מותאם לסגנון המבוטח, בין אם הוא מאמן כושר אישי, מדריך כושר, חובב ספורט או כל אחד אחר שימצא ביטוח מסוג זה יעיל ומגונן כלפי עיסוקו. העיקרון הוא למעשה להתאים לכל מבוטח ביטוח אחריות מקצועית ייחודי, אך כמובן שקיים בסיס משותף לכל הביטוחים על פי תחום התייחסותם. יש להבין שחשוב לתקצב את השטח הזה, שאולי נראה מיותר כל העת שאיננו עומד על סדר היום, אך כדי למנוע בעתיד נזקים כספיים גדולים, זה מומלץ ביותר להקדיש מחשבה רצינית ומשאבים לכך.

 

אז כפי שניתן לראות ביטוח אחריות מקצועית קיים עבור כל אחד העוסק בתחום והוא הכרחי וחיוני. ביטוח אחריות מקצועית ימנע מכם להיקלע למצבים לא רצויים בהם אתם עשויים להיות חשופים להשבתת חלק ניכר מחייכם או לתביעות כספיות כלפיכם. הוא יעניק לכם שקט נפשי וחדוות עשייה להם אתם ראויים.

הכותב הינו אורן גרסון, מומחה לתחום הביטוח למאמני ומדריכי כושר בענפי הספורט השונים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב